Aanvullende inkomensvoorziening ouderen Om gemeenten inzicht te verschaffen in een mogelijke doelgroep voor bijzondere bijstand levert het Inlichtingenbureau een overzicht van personen die gebruik maken van de aanvullende inkomensvoorziening voor ouderen (AIO). Lees meer
Bijstandsdebiteuren Het product Bijstandsdebiteuren vereenvoudigt het incassoproces en maakt het voor gemeenten mogelijk om teveel of onterecht verstrekte bijstand terug te vorderen. Lees meer
Bijzondere Bijstand Met de Inkomens- en vermogenstoets categoriale Bijzondere Bijstand ondersteunt het Inlichtingenbureau gemeenten bij het toetsen van aanvragen voor collectieve bijzondere bijstandsregelingen. Lees meer
Landelijke voorziening bijstand De routeervoorziening van het Inlichtingenbureau maakt het voor gemeenten mogelijk om binnen enkele seconden gegevens digitaal uit te wisselen met collega ketenpartners. Lees meer
Rechtmatigheidscontrole Het Inlichtingenbureau ondersteunt gemeenten bij het bepalen of mensen met een laag inkomen of vermogen in aanmerking komen voor een uitkering. Lees meer
Re-integratie Met de dienst Re-integratie ondersteunt het Inlichtingenbureau gemeenten bij het voorkomen en bestrijden van sociale uitsluiting van kwetsbare groepen binnen de samenleving. Lees meer
Routeervoorziening DKD Het automatisch en elektronisch routeren en beantwoorden van berichten verloopt via de Routeervoorziening Digitaal Klantdossier. Dit vergroot de effectiviteit van werkprocessen. Lees meer
Studietoeslag Deze regeling ondersteunt gemeenten bij de beoordeling of studenten, die wegens een beperking niet in staat zijn om bij te verdienen, recht hebben op een financiële tegemoetkoming. Lees meer
Verbeteren Uitwisseling Matchingsgegevens (VUM) scoort bovengemiddeld op veiligheid en ontwikkeling 27 november 2023 Om gegevens van werkzoekenden en vacatures beter op elkaar aan te laten sluiten werkt het Inlichtingenbureau (IB) met het ministerie van SZW, UWV en VNG aan het...
IB Klanttevredenheids onderzoek: uw deelname is belangrijk 23 november 2023 Onlangs is het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek van Stichting Inlichtingenbureau van start gegaan. Wij doen ons uiterste best om de kwaliteit van onze producten en...
Ketensamenwerking is nodig voor proactievere dienstverlening 6 november 2023 In een tijd waarin inwoners steeds meer gebaat zijn bij ondersteunende regelingen vanuit de overheid, speelt gegevensdeling een steeds belangrijkere rol....