Terugkoppeling incident retourcodes

Aanleiding

De 403 berichten -die het CAK op 13 t/m 20 april heeft ontvangen- hebben door een systeemupdate bij de terugmelding een onjuiste retourcode meegekregen. De foutieve retourcode bij status_aanlevering 1 betreft de foutcode 9330,  bij status_aanlevering  2 foutcode 9103 en bij status_aanlevering 3 foutcode 001. Inmiddels is dit incident verholpen en worden de 404 berichten met de juiste retourcode opnieuw verzonden en-/of  regulier afgekeurd met de correcte foutcode.

Consequenties voor de klant?

Voor de klant heeft het terugkoppelen met een onjuiste code geen gevolgen. De berekening van de eigen bijdrage heeft correct plaatsgevonden.

Situatie aanlevering tweede bericht

Enkele gemeenten hebben na ontvangst van het retourbericht -met foutcode 9330- opnieuw een 403 aangeleverd. Dit is feitelijk een dubbel 403-bericht. Omdat het eerste bericht wel correct werd verwerkt (en inmiddels in de terugkoppeling is voorzien van een juiste code (0200) wordt het tweede bericht terecht teruggekoppeld met retourcode 9330. Wij raden u aan om hier rekening mee te houden bij het verwerken van uw administratie. 

Vragen?

Mocht u naar aanleiding van bovenstaande informatie vragen hebben, Neem dan contact op met de Servicedesk Wmo van het CAK– deze is dagelijks geopend van 9.00 tot 13.00. Zij zijn bereikbaar op het nummer 088-711 4888. U kunt ook mailen naar: wmoservicedesk@hetcak.nl. Deze mails worden dagelijks behandeld.