Storing inloggen GGk portaal opgelost

Op vrijdag 10 mei lieten wij u weten dat het wegens een storing op het eHerkenningsnetwerk van KPN en Reconi (voorheen CReAim).niet mogelijk was om in te loggen op het GGk portaal.

Zowel KPN als Reconi hebben de storing opgelost. U kunt hierdoor weer inloggen op het GGk portaal van het Inlichtingenbureau. 

Oorzaak storing
Wegens een release hadden zowel KPN als Reconi een nieuwe claim identity gekregen. Hierdoor werden gemeenten bij een poging om in te loggen op het portaal als nieuwe gebruiker aangemerkt. KPN en Reconi hebben de oude claim identity instellingen van het E-Herkenningsmiddel teruggezet.  

Neem contact op met KPN of Reconi indien inloggen mislukt
KPN en Reconi geven aan dat het een enkele keer kan voorkomen dat het inloggen mislukt. Indien dit het geval is adviseren wij u om contact op te nemen met KPN of Reconi met het verzoek om uw E-Herkenningsmiddel naar de oude claim identity terug te zetten. Als deze gegevens zijn hersteld kunt u inloggen op het GGk portaal van het Inlichtingenbureau. 

KPN eHerkenning
Tel: 088 - 66 01 33 3
Mail: support@autorisatieservices.nl

Reconi:
Tel: 085-4444250
Mail: helpdesk@reconi.nl