IB Connect: onze nieuwe digikoppeling
Om onze volledige dienstverlening rondom het elektronisch berichtenverkeer tussen gemeenten en Stichting Inlichtingenbureau te vergemakkelijken en te verbeteren is het Inlichtingenbureau op 1 juli 2018 overgegaan op een eigen digikoppeling: IB Connect. Dit betekent voor onze GGk dienstverlening dat de huidige digikoppeling van Stichting RINIS komt te vervallen per 1 oktober 2018. Onze eigen nieuwe digikoppeling en de huidige digikoppeling van Stichting RINIS zullen in de periode van 1 juli tot en met 30 september tijdelijk naast elkaar bestaan waarna de digikoppeling van Stichting RINIS op 1 oktober helemaal zal verdwijnen en IB Connect volledig in gebruik wordt genomen.
Vernieuw tussen 1 augustus en 1 december uw CPA’s om gebruik te maken van IB Connect
Van de overgang op de nieuwe digikoppeling merkt u als gemeente weinig. Het berichtenverkeer verandert niet met de ingebruikname van IB Connect. U moet echter wel nieuwe CPA’s aanvragen om gebruik te kunnen maken van de nieuwe digikoppeling. Dit kunt u doen vanaf 1 augustus 2018. Uw nieuwe CPA’s kunt u op de reguliere wijze via het GGk portaal aanvragen. Zodra u het aanvraagproces heeft afgerond wordt het berichtenverkeer automatisch voortgezet via de nieuwe digikoppeling.
Let op: voor samenwerkingsverbanden werkt de nieuwe digikoppeling helaas nog niet optimaal. Wij adviseren u te wachten met het aanvragen van CPA's tot nader bericht.
CPA aanvraag door softwareleveranciers
Het is mogelijk om CPA aanvragen direct door uw softwareleverancier uit te laten voeren. U kunt uw softwareleverancier hiervoor eenvoudig machtigen via het GGk portaal. De softwareleverancier moet zich echter wel zelf aanmelden voor toegang tot het GGk portaal om deze service te kunnen bieden. Stem dit dus op voorhand goed af met uw leverancier.
Hulp bij uw CPA aanvraag
Een praktisch stappenplan voor het aanvragen van nieuwe CPA’s vindt u in de CPA handleiding. Daarnaast staan de medewerkers van onze servicedesk iedere werkdag van 8.30 tot 17.00 uur voor u klaar om uw vragen te beantwoorden. De servicedesk is telefonisch bereikbaar via 0800 222 11 22 of per email via servicedesk@inlichtingenbureau.nl.