Het nieuwe klantportaal Zorg (GGk) is live!

De afgelopen maanden hebben wij hard gewerkt aan een nieuw klantportaal voor onze dienstverlening op het gebied van de zorg. Dit nieuwe portaal is op enkele punten aangepast met als doel om u in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn. Wij hebben gebruikers van alle gemeenten per email op de hoogte gesteld van het nieuwe portaal. Mocht u echter nog geen gebruik maken van het nieuwe portaal dan willen wij u vragen dit binnenkort te gaan doen.

Hoe werkt dit?

>> Ga naar https://zorg.inlichtingenbureau.nl (sla deze nieuwe link op in uw favorieten)
>> Log in met uw standaard e-herkenning
>> Eenmaal ingelogd komt u op ons dashboard volgens onderstaande weergave. Hier ziet u net als op het huidige klantportaal informatie die van toepassing is voor uw organisatie. Indien u na het invoeren van de link op de oude portaalomgeving komt verzoeken wij u om direct contact op te nemen met onze servicedesk.
>> Navigeer vervolgens door de velden van het portaal die u normaal gesproken als medewerker gebruikt.

Ook de Ketentestomgeving (KTO) is vanaf dit moment toegankelijk middels een nieuwe URL:  https://zorg.kbt.inlichtingenbureau.nl. De werking van de KTO is niet veranderd.

Problemen met inloggen? Raadpleeg de Technische handleiding IB portaal

Ervaart u problemen met inloggen of kunt u de URL niet benaderen? Dit kan o.a. te maken hebben met uw huidige (foutief ingestelde) browserinstellingen, de verbinding met Gemnet en/-of Diginetwerk, de Firewall van uw organisatie die DNS-aanvragen blokkeert of de Firewall van het Inlichtingenbureau die het subnet nog niet toelaat. Oplossingen van deze problemen worden behandeld in de technische handleiding. Deze is op aanvraag beschikbaar bij onze servicedesk.

Het oude klantportaal blijft tot nader orde beschikbaar

Uiteraard begrijpen wij dat de capaciteit bij gemeenten op dit moment beperkt kan zijn vanwege de getroffen maatregelen tegen het corona-virus. Het huidige klantportaal zal dan ook tot nader orde naast het nieuwe klantportaal bijven bestaan. U kunt dit portaal voorlopig dan ook nog gewoon blijven gebruiken en overstappen naar het nieuwe portaal wanneer u dat het beste uitkomt.

Contact

Heeft u vragen over het nieuwe klantportaal dan staan de medewerkers van onze servicedesk u graag te woord. Zij zijn op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur bereikbaar per telefoon of email.