Langere wachttijd statusmelding DKD

Via het Digitaal Klantdossier wordt op het gebied van werk en inkomen informatie gedeeld door Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV), de Sociale Verzekeringsbank (SVB) en gemeenten. Om een volledig gevuld DKD voor burger en uitvoeringsorganisaties te kunnen garanderen, is digitale aanlevering van de gegevens door partijen wettelijk verplicht.

Langere wachttijd statusmelding DKD en verwerkingsverslag 

Onlangs lieten wij u weten dat bij de aanlevering van een DKD bestand de statusmelding ‘’Wachtrij en Bezig’’ werd getoond. Het bestand werd wel correct verwerkt, maar was vervolgens niet zichtbaar. Dit probleem is verholpen door een hotfix.

Levert u momenteel een bestand aan via DKD? Dan duurt het enige tijd (max 15 minuten) voordat het bestand zichtbaar wordt met status compleet (of incorrect).

Het verwerkingsverslag wordt ook nog niet direct getoond, maar kan worden opgevraagd door op de bestandsnaam te klikken, als het bestand zichtbaar is in de lijst.

Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een oplossing, zodat u bij de aanlevering van DKD gegevens direct een statusmelding krijgt en tevens direct de mogelijkheid hebt om het verwerkingsverslag te downloaden. Via berichtgeving op onze website houden wij u op de hoogte over de verdere voortgang c.q. oplossing van het probleem.